1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, offertes, diensten en producten die Afgerond Afscheid aanbiedt, zowel online als offline.
1.2 Afgerond Afscheid is gevestigd te Amsterdam, geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 95644083.
1.3 Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts bindend indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.
2.1 Definitie klant: de persoon of personen ten behoeve van wie Afgerond Afscheid haar diensten verleent. De opdrachtgever en de klant kunnen dezelfde zijn maar dit hoeft niet zo te zijn.
2.2 Definitie opdrachtgever: de persoon of instantie, dan wel haar eventuele rechtsopvolger(s), die een opdracht aan Afgerond Afscheid heeft verstrekt voor het leveren van haar diensten. De opdrachtgever is degene die gehouden is tot betaling van de overeengekomen prijs voor de dienstverlening van Afgerond Afscheid - tenzij uitdrukkelijk andere schriftelijke afspraken met Afgerond Afscheid zijn gemaakt.
2.3 Definitie online cursus/product: een dienst die te volgen is via internet op een computer, laptop, ipad of ander device.
3.1 Afgerond Afscheid biedt coaching, begeleiding, ondersteuning en advies in de laatste levensfase, zowel voor de terminale persoon als diens naasten.
3.2 De diensten omvatten onder andere persoonlijke begeleiding, online trainingen, modules en andere praktische hulpmiddelen zoals checklists en formats.
3.3 Specifieke wensen en maatwerkoplossingen worden in overleg bepaald en schriftelijk vastgelegd.
4.1 Met aanvaarding van een door Afgerond Afscheid gedaan aanbod stemt de klant in met deze algemene voorwaarden, bijvoorbeeld via een schriftelijke bevestiging of het boeken van een dienst.
4.2 Bij online producten geldt de overeenkomst als gesloten zodra de betaling succesvol is afgerond.
5.1 Indien een tussentijdse wijziging van de opdracht ontstaat op verzoek van of door toedoen van de opdrachtgever, zal Afgerond Afscheid de noodzakelijke aanpassingen indien mogelijk uitvoeren. Indien dit leidt tot meerwerk ten opzichte van de oorspronkelijke opdracht dan zal dit, zonder dat een aparte schriftelijke opdracht vereist is, aanvullend in rekening gebracht worden aan de opdrachtgever. De opdrachtgever heeft zich door het wijzigen van de opdracht op voorhand volledig akkoord verklaard met de financiële gevolgen hiervan.
5.2 Afgerond Afscheid behoudt zich het recht voor om na het sluiten van de opdracht de tijden en/of locatie te wijzigen. Na wijzigingen van tijden en/of locatie heeft de opdrachtgever het recht zijn deelname alsnog binnen 5 werkdagen na een dergelijke kennisgeving kosteloos te annuleren.
6.1 Tarieven voor diensten en producten worden vooraf gecommuniceerd en vermeld in een digitale schriftelijke offerte of een betaalpagina. De prijzen in offertes, opdrachten en andere publicaties zijn exclusief BTW, exclusief van overheidswege opgelegde heffingen en exclusief andere voor de opdracht te maken of gemaakte kosten, zoals bijvoorbeeld verzend- en administratiekosten en reiskosten, tenzij anders is aangegeven.
6.2 Betaling van online diensten van Afgerond Afscheid is vooruitbetaling verschuldigd.
6.3. Betalingen voor offline diensten dienen te worden voldaan binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.
6.4 Als na de vervaldag van 14 dagen betaling achterwege blijft, is de opdrachtgever in verzuim. Hij is aan Afgerond Afscheid over het bedrag van de factuur de wettelijke rente verschuldigd, zonder dat enige ingebrekestelling is vereist.
6.5. Afgerond Afscheid kan eenzijdig verdere dienstverlening opschorten totdat aan de betalingsverplichtingen is voldaan. Bovendien is Afgerond Afscheid in dat geval gerechtigd de overeenkomst eenzijdig buitengerechtelijk te ontbinden. In deze gevallen komen alle in verband daarmee door Afgerond Afscheid te maken (incasso- en andere gerechtelijke of buitengerechtelijk) kosten voor rekening van de opdrachtgever, steeds met een minimum van 25% van de overeengekomen opdrachtsom.
6.6 Betaling in delen kan slechts na akkoord van en bevestiging door Afgerond Afscheid plaatsvinden. Als is overeengekomen over gespreide betaling, ontvangt de klant hiervoor een specifieke factuur.
6.7. De betaling van elke deel-termijn is verplicht vóór de vervaldatum op de (deel)factuur. Indien opdrachtgever in verzuim is met betrekking tot de betaling van de deelfactuur, dan is Afgerond Afscheid gerechtigd het volledige bedrag op te eisen. Als deelbetalingen niet tijdig plaatsvinden is Afgerond Afscheid gerechtigd om de wettelijke rente voor bedrijven te vorderen over het bedrag dat te laat voldaan is.
7.1 De opdrachtgever verstrekt alle benodigde informatie, documenten en gegevens die Afgerond Afscheid nodig heeft om de opdracht volgens afspraak uit te voeren.
7.2 Na ontvangst van de benodigde betaling en de gegevens, gaat Afgerond Afscheid zo snel mogelijk over tot het verstrekken van inloggegevens, ofwel op de reeds gecommuniceerde datum waarop de online cursus van start of traject gaat.
7.3 Als Afgerond Afscheid onverhoopt niet in staat is om binnen de overeengekomen levertijd aan haar verplichtingen te voldoen, kan Afgerond Afscheid alleen schriftelijk in gebreke worden gesteld, waarbij Afgerond Afscheid een termijn van maximaal 14 dagen gegund wordt om haar verplichtingen na te komen.
8.1 Afgerond Afscheid voert haar diensten naar beste vermogen en met grootste zorgvuldigheid uit. Het betreft hier echter een inspanningsverplichting, waarbij Afgerond Afscheid kan niet garanderen dat de diensten aan alle verwachtingen van de klant zullen voldoen.
9.1 Afgerond Afscheid is niet verantwoordelijk voor beslissingen die de cliënt neemt op basis van de begeleiding. De klant blijft te allen tijde verantwoordelijk voor zijn/haar eigen keuzes en handelingen.
9.2 Afgerond Afscheid is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste of onvolledige informatie, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid.
9.3 De aansprakelijkheid van Afgerond Afscheid is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd. Indien geen uitkering plaatsvindt, is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat voor de betreffende dienst of product in rekening is gebracht.
10.1 Afgerond Afscheid is gehouden tot geheimhouding van alles wat haar omtrent haar opdrachtgever is bekend geworden. Afgerond Afscheid houdt zich aan de Wet Persoonsregistratie en zal de gegevens van haar opdrachtgever uitsluitend gebruiken voor de verwerking en administratieve afhandeling van de opdracht.
10.2 Afgerond Afscheid verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Meer informatie hierover is te vinden in de privacyverklaring op onze website.
10.3 Alle informatie die in het kader van de dienstverlening van de cliënt wordt ontvangen, wordt strikt vertrouwelijk behandeld. Deze wordt niet aan derden verstrekken, tenzij de cliënt hiervoor expliciet toestemming heeft gegeven of als dit wettelijk verplicht is.
11.1 Annuleringen 1-op-1 afspraken online en offline: dienen uiterlijk 48 uur voorafgaand aan de afspraak te worden doorgegeven. Bij annuleringen buiten deze termijn behoudt Afgerond Afscheid zich het recht voor om de volledige kosten in rekening te brengen. Bij annulering van een afspraak meer dan 48 uur kan de afspraak eenmalig kosteloos verschoven worden.
11.2 Afgerond Afscheid behoudt zich het recht voor om een afspraak te annuleren of te verzetten in geval van overmacht of onvoorziene omstandigheden. In dergelijke gevallen wordt in overleg met de klant een nieuwe afspraak gemaakt en zal Afgerond Afscheid alsnog aan haar verplichten proberen te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is.
11.3 Annulering van een online cursus/traject overeenkomst: is niet mogelijk na totstandkoming van de overeenkomst. Wel is opdrachtgever gerechtigd om binnen 7 dagen na annulering een andere deelnemer aan te wijzen voor deelname aan het online traject. Het staat Afgerond Afscheid vrij om een vervangende deelnemer al dan niet te accepteren.
11.4 Annulering van deelname aan evenementen: de deelnemer heeft na totstandkoming van de overeenkomst een wettelijke bedenktijd van veertien dagen. Tijdens deze bedenktijd kan de deelnemer zijn deelname aan het evenement kosteloos annuleren.
11.5 Indien een opdracht, ongeacht de reden daarvan, wordt geannuleerd, zal er geen restitutie van het inschrijfgeld plaats vinden.
11.6. Annulering moet schriftelijk gebeuren, mondeling of telefonisch is niet geldig. Als annuleringsdatum wordt de datum gehanteerd van de poststempel of email.
12.1 De duur van de opdracht hangt af van de soort dienstverlening en wordt zoveel mogelijk tevoren overeengekomen in de opdrachtbevestiging. In de opdrachtbevestiging wordt indien mogelijk een inschatting van de duur van de opdracht en van het aantal te houden sessies gegeven.
12.2 Na het verstrijken van de duur van de opdracht kan geen aanspraak meer gemaakt worden op onderdelen van de opdracht waar geen gebruik van is gemaakt (bv coachingsuren en materiaal).
13.1 Beide partijen kunnen de overeenkomst eenzijdig beëindigen, als één van hen van mening is dat de opdrachtuitvoering niet meer kan plaatshebben conform de bevestigde afspraken en eventuele latere toegevoegde opdrachtspecificaties. Verzoek tot beëindiging moet gemotiveerd, schriftelijk en tijdig aan de andere partij te bekend worden gemaakt.
13.2 Als door de opdrachtgever tot voortijdige beëindiging wordt overgegaan door andere redenen dan nalatigheid door opdrachtnemer, heeft Afgerond Afscheid recht op betaling van de volledige, overeengekomen opdrachtsom, inclusief vergoeding van de door haar gemaakte en eventueel nog te maken kosten. Indien de betaling reeds heeft plaatsgevonden vindt er geen restitutie plaats.
13.3 Afgerond Afscheid kan de opdracht voortijdig beëindigen als de opdrachtgever zich niet, onbehoorlijk of onvolledig houdt aan de met Afgerond Afscheid gesloten overeenkomsten, inclusief bijbehorende leveringsvoorwaarden en betalingsvoorwaarden.
13.4 Afgerond Afscheid mag alleen een opdracht voortijdig beëindigen in geval van omstandigheden buiten haar invloed of die haar niet toe te rekenen zijn, en waardoor voltooiing van de opdracht in redelijkheid niet van haar kan worden verwacht. Afgerond Afscheid houdt in dat geval aanspraak op betaling van haar werkzaamheden, tot aan het moment van beëindiging.
13.5 Afgerond Afscheid heeft het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindiging als de opdrachtgever in staat van faillissement is verklaard, surseance van betaling heeft aangevraagd of verkregen, of anderszins het beheer over zijn vermogen heeft verloren. De opdrachtgever heeft dan geen recht op enige schadevergoeding.
14.1 Modellen, technieken, tools en producten die zijn ontwikkeld en/of gebruikt door Afgerond Afscheid voor de uitvoering van de opdracht zijn en blijven het eigendom van Afgerond Afscheid. Datzelfde geldt ook voor de rapportages die Afgerond Afscheid opstelt. Deze zijn alleen voor eigen gebruik van de opdrachtgever. Openbaarmaking of verveelvoudiging hiervan mag alleen na vooraf schriftelijk verkregen toestemming van Afgerond Afscheid.
14.2 Op alle door Afgerond Afscheid ontwikkelde documenten rust van rechtswege het auteursrecht.
14.3 Inloggegevens van online diensten worden op naam uitgegeven en zijn persoonlijk. Het is niet toegestaan de inloggegevens te verspreiden aan derden.
14.4 Afgerond Afscheid behoudt het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hier geen vertrouwelijke informatie van derden wordt gebruikt.
15.1 Afgerond Afscheid behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen worden schriftelijk gecommuniceerd.
15.2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen 7 dagen na ontdekking schriftelijk en gemotiveerd te worden ingediend bij Afgerond Afscheid. Er wordt gestreefd naar een oplossing binnen 4 weken.
15.3 In geval van een geschil dat niet in onderling overleg kan worden opgelost, zal het geschil worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Afgerond Afscheid is gevestigd. Beide partijen hebben zich te houden aan de uitspraak van de rechter.
15.4 De aparte klachtenregeling is te vinden op onze website; meteen onder deze Algemene Voorwaarden.
16.1 Op alle overeenkomsten en geschillen met Afgerond Afscheid is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
16.2 Als één of meerdere van de bepalingen in deze Algemene Voorwaarden vervallen, blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Partijen zullen in dat geval overleg plegen om vervangende bepalingen overeen te komen, waarbij voor zover mogelijk van het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling wordt uitgegaan.
17.1 In situaties waarin deze algemene voorwaarden niet voorzien, beslist Afgerond Afscheid in overleg met de klant.
Afgerond Afscheid
Kim Oostveen
www.afgerondafscheid.nl
kim@afgerondafscheid.nl
KvK-nummer: 9564 4083
BTW-nummer: NL005166750B56
Algemene Voorwaarden versie december 2024. Alle rechten voorbehouden.
Afgerond Afscheid streeft ernaar om hoogwaardige en persoonlijke begeleiding te bieden aan mensen in de laatste levensfase en hun naasten. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over onze diensten. Je feedback is voor ons van groot belang en wij behandelen klachten zorgvuldig en vertrouwelijk.
Klachten kunnen schriftelijk worden ingediend via het volgende e-mailadres bij Kim Oostveen, eigenaar van Afgerond Afscheid: kim@afgerondafscheid.nl. Wij verzoeken je je klacht in te dienen binnen 7 dagen na het voorval. Beschrijf in je klacht:
Je naam en contactgegevens.
De datum waarop de dienstverlening plaatsvond.
Een duidelijke omschrijving van de klacht en betrokkenen.
Eventuele bijlagen of relevante documentatie.
Na ontvangst van de klacht ontvang je binnen 7 werkdagen een ontvangstbevestiging met de termijn erin vermeld: wij streven ernaar om je klacht uiterlijk binnen 4 weken inhoudelijk te behandelen. Mocht het onverhoopt niet lukken om binnen de afgesproken termijn te reageren, dan wordt dit schriftelijk kenbaar gemaakt met daarin de reden en nieuwe termijn.
Afgerond Afscheid onderzoekt de klacht en vraagt indien nodig aanvullende informatie op. Afgerond Afscheid vindt het belangrijk om goed contact over de klacht te houden en nodigt degene die de klacht heeft ingediend, uit voor een persoonlijk gesprek. Afgerond Afscheid zal er alles aan doen om de klacht naar beider tevredenheid op te lossen.
Als we onverhoopt een meningsverschil niet met elkaar opgelost krijgen, leggen we de situatie voor aan een derde onafhankelijke instantie die de klacht in behandeling kan nemen. Het geschil kan worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Afgerond Afscheid is gevestigd. Beide partijen hebben zich te houden aan de uitspraak van de rechter.
Wij gebruiken uw feedback om onze diensten continu te verbeteren. Uw klacht wordt vastgelegd en meegenomen in onze interne evaluaties.
Klachten die door Afgerond Afscheid worden ontvangen, zullen te allen tijde vertrouwelijk behandeld worden. Ingediende klachten worden minimaal tot 2 jaar na datum ontvangst bewaard.
Heb je vragen over deze klachtenregeling? Neem gerust contact op:
Afgerond Afscheid
Kim Oostveen
E kim@afgerondafscheid.nl
T 06 1514 0769
Met dank voor je vertrouwen in Afgerond Afscheid!
Klachtenregeling versie december 2024. Alle rechten voorbehouden.